vonapa

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av J Von Apa - 25 maj 2009 21:46

Inte för att verka kaxig, men är det inte rätt tråkigt att läsa bloggar skrivna av folk som man inte känner? Och är det inte askul att läsa folks bloggar i smyg! Typ hitta någons blogg som inte vet att man läser den...


Här kommer en trudelutt sjungen av mig och mina kollegor på jobbet.

Av J Von Apa - 25 maj 2009 20:46

Jag åkte ner på stan för att träffa Sofie efter jobbet. Det är alltid trevligt att träffa den tokan! Vi gick runt i affärer, eller vi gick runt i EN affär, nämligen "The New yorker" en butik för fjortisar, men de hade rätt snygga kläder trots allt. Damkläderna var ok. Herrkläderna var precis som överallt. Fula pikéer med tryck, randiga luvtröjor och t-shirts med fula dödskallar på. Jag hittade tre t-shirts med lite roliga tryck så dom knep jag! Rea på alla tre dessutom. Sedan gick vi till gamla Påvels och tog varsin "Monte Carlo". Svalkande och god!

Sedan tillbaks till jobbet för att ha lite mys med kollegorna. En asgod soppa bestående av linser, grillad paprika och en touch thaikryddning. Lamb-racks med en god sallad till varmrätt och en syrligt god rabarbersoppa till dessert och massvis av goda viner! jag drack inte massvis iof, bara 1/2 glas vitt och 1/2 glas rött. Jobb imorgon. Nu har iaf alla räkningar betalats och jag känner mig nöjd!


En tråkig grej är att min kollega Annelie blivit sjuk, så den fisande spanjoren ska hänga med på kryssningen på lördag istället. Tack gode Gud att Setareh & jag delar hytt!


Rosé + Fanta = Monte Carlo (enligt Sofie)

Av J Von Apa - 25 maj 2009 13:56

Solen skiner och himlen är blå! Så härligt!!! Det som är ett minus är våran gård på jobbet som kan jämföras med en dammig grusplan. Inget grönt. Bara sand, sand och åter sand som man andas in i ett skuggfritt mini-Sahara. Nu har jag iaf planeringstid. Jag ska kopiera några papper sen vet jag inte riktigt vad jag ska ägna mig åt? Damma hyllor och vattna blommor kanske? Jag ska nog kolla i barnens lådor och se om något fattas och sen sätta upp lappar på deras hyllor. Jag ska nog skriva en lapp om solkräm också. Sen ska jag ner på stan och köpa busskort och hämta ut min mobil. Där ryker 1000 spänn. Någon som har en cykel? Det känns lite smått onödigt att ta bussen nu när sommaren har anlänt!0

Av J Von Apa - 25 maj 2009 07:36

Idag ska jag hämta ut min nya mobil! Så jävla skönt! SKönt med lön också!!! Jag tänkte gå ner på stan efter jobbet och fixa det där. Ska även köpa ett busskort. Sen tbx till jobb på möte och sen skulle det bjudas på fest. Vi får se vad det blir för nån fest. Ja, det får bli eett tidigt party då jag ska upp tidigt igen nästa dag. Jag hoppas att det är tänkt middag och champagne.

Ovido - Quiz & Flashcards