vonapa

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Cykelhjälm

Av J Von Apa - 15 juni 2010 17:50

Idag var det jobbigt men ett stort plus var att jag fick en cykelhjälm av en snäll kollega! Jag har länge tänkt köpa en och när jag nu fick en gratis så blev jag ju så glad! Visst, jag ser ut som en tönt, men jag är hellre en vanlig tönt än en hjärnskadad tönt... (Inga elaka kommentarer publiceras)

Så när jag kom hem var mitt fönster igenstängt och det var inte syster som hade stängt det. Säkert hyresvärden som tycker att jag inte får ha det öppet då det regnar (5 droppar)

Orka orka orka...

 

Jag kan väll bara konstatera att jag behöver ha hjälm när jag far fram i trafiken och ska dokumentera min nya huvudbonad med min kamera...

 
 
Ingen bild

Donna

15 juni 2010 18:48

Din hjälm sitter fel. Den ska gå ner över pannan för att skydda. Annars är den inte mycket till skydd tyvärr. Glöm dock inte att beteendet är viktigare än hjälm så var rädd om dej*

 
J

J

15 juni 2010 22:15

Ja det är väll bättre att ha ngn form av hjälm, även om den sitter som ett as på huvudet än ingenting alls?

http://vonapa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Donna

16 juni 2010 15:41

Att ha en illa påsatt hjälm är som att ha säkerhetbältet löst hängande åt sidorna eller en flytväst som är tre storlekar för stor som man glömt knäppa. Ska man besvära sig med denna huvudbonad är det väl bättre att göra det ordentligt eller hur? En felaktigt påsatt hjälm skyddar dåligt inte och kan i värsta fall öka risken för skador.Eller har ni hjälm bara för ni vill verka politiskt korrekta?

 
J

J

16 juni 2010 15:54

Jag ska verkligen inte ifrågasätta dina hjälmkunskaper. Jag drar ner den över pannan och är tyst ;) Tack för tipsen :D

http://vonapa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J Von Apa - 15 februari 2011 18:03

TASK

Av J Von Apa - 4 november 2010 20:21

Ny mob. Messa ditt nr med namn. Gamla nr finns på andra telefonen. Orka föra över... Annars kan du lägga in ditt nr på FB så har jag det på mobben också! ...

Av J Von Apa - 20 oktober 2010 20:58

Kan folk sluta skriva om min blogg på facebook så att alla ser. Jag har faktiskt kollegor och familjemedlemmar som jag inte vill ska läsa den. Jag skyltar direkt inte med era bloggar! grr! Vill du ha den så fråga i ett diskret mail... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:24

Ni vet väl att Jag bloggar på annan adress numer. Om du har missat det så är det bara att fråga vilken... ...

Av J Von Apa - 12 oktober 2010 23:23


Idag börjar man fira upp de chilenska gruvarbetarna som sitter fast i en gruva 622 meter under marken. Enligt den chilenska tidningen El Mercurio bör man för varje räddad gruvarbetare räkna på knappt en timme; Först 20 minuter att hissa ner buren, ...

Ovido - Quiz & Flashcards