vonapa

Alla inlägg under september 2009

Av J Von Apa - 22 september 2009 17:54

Många tycker att hösten är en jobbig och deprimerande årstid. Jag tycker däremot att det är en mysig årstid då man kan tända ljus och dricka gott té med regnet utanför och alla vackra löv i olika färger. Att pulsa runt i löv är någonting  fantastiskt härligt och alla känner väll igen doften av höst?

"Känner du dig ändå trött och smådeppig så är det ingen fara på taket! Det är inte livet som sådant som blivit sämre utan dina hormoner som reagerar på det snabbt fallande mörkret".


 


Av J Von Apa - 22 september 2009 13:44

"Gudrun, hur duktig är du på att dansa?

– Ja, det beror väl på vem du frågar, varför undrar du det? säger Gudrun Schyman som befinner sig på konferens när Nöjesbladet ringer upp".


Jag hoppas verkligen att Gudrun ställer upp i Let's dance! Då lovar jag att titta på varje avsnitt! Jag kan verkligen tänka mig henne i en eldig tango!


Av J Von Apa - 22 september 2009 07:56

Nu när både jag och min syster pendlar på topplistorna över mest besökta bloggar så blir det lite utav en tävling mellan oss två. Hon har legat etta. Jag tror att jag låg på plats 25 som bäst. Nu jävlar!!!

Annras? Jag har världens mest trånga byxor på mig. Jag hoppas att det inte ser ut som tights när jag går omkring där på skolan. Nåväl, nu ska jag gitta innan jag måste kuta!

zzz

Av J Von Apa - 21 september 2009 23:40

ZZZZZZ


Av J Von Apa - 21 september 2009 22:06

En kvinna kommer hem och till sin fasa märker hon att hon har haft inbrott i sitt hus och två värdefulla diamantringar saknas. Förövaren kunde snabbt haffas då han passade på att logga in på fejan och glömmer att logga ut...

SMART SNUBBE!

Av J Von Apa - 21 september 2009 21:44

 


"Leonard Cohen, född 21 september 1934 i Montreal, Québec, Kanada, är en kanadensisk sångare, låtskrivare, musiker, poet och författare. Leonard Cohen har sålt 60 miljoner album världen över.

Cohens texter rör sig runt teman som religion, ensamhet, sexualitet och komplicerade personliga förhållanden. Hans låt "Hallelujah" har fått ett enormt genomslag och många grupper och artister har gjort covers på låten".





Av J Von Apa - 21 september 2009 16:45

Nu ringde dom från mitt andra jobb. Jag brukar (brukade) jobba extra där när jag hade det lite knapert. Ett tag hade jag tre jobb och jag hoppar forfarande in där ibland. Stället jag ska jobba på är ett boende för barn och ungdomar i behov av särskilt stöd. Det är faktiskt helt ok men den senaste tiden har jag tackat nej då jag nu har en fast tjänst på 100% och får ok lön, men ändå säger jag ibland ja fast jag egentligen inte vill/orkar. Det är iof rätt juste med lite extrapengar. Jag åker ju till Oslo nästa löning och i Norge är det som bekant dyrare än här i Sverige så extra lovor på fickan kan va' på sin plats då... På helgjobbet är det soft för det mesta. Man spelar spel, går promenader, tittar på TV och dricker kaffe med tanterna. Lite disk och torka bord samt medicinering och läggning. Det ska nog gå bra!

Av J Von Apa - 21 september 2009 16:32

Jag föredrar att läsa artiklar och böcker om saker som skett IRL. Självbiografier och historiska händelser.

"I veckan har svenska tidningar hyllat Steve Sem-Sandbergs nya roman ”De fattiga i Łódź”

Jag ska nog ta och införskaffa mig den boken. Jag tror att den är spännande, bra och intressant.

http://www.dn.se/dnbok/600-sidor-fran-gettot-i-od-1.956521

Ovido - Quiz & Flashcards