vonapa

Alla inlägg den 1 december 2009

Av J Von Apa - 1 december 2009 19:25

  Jag måste säga att jag älskar Leif Zetterlings satirteckningar och speciellt den här bilden!

Av J Von Apa - 1 december 2009 18:22

En piffig datormus besmyckats med glitter och stenar i värsta diamanthandlarstil! En sådan skulle jag vilja ha för att blinga upp mitt annars så tråkiga skrivbord! Jag borde kanske köpa en annan musmatta också istället för det gamla fotoalbumet jag använder nu...

 

Av J Von Apa - 1 december 2009 13:55

Som bekant får bi & homosexuella män inte lämna blod till svenska sjukhus i syfte att donera till behövande, men nu har socialstyrelsen beslutat att häva det nuvarande totalförbudet för dessa individer som blodgivare. Den enda lilla regeln är den att de inte ska ha haft sex med någon under det senaste året. Om det nu är så att bögar vill lämna sitt blod till människor i behov av blod/plasma så gör de det. Jag känner en drös bögar som lämnar blod utan några som helst problem (det är ju bara att säga att man är heterosexuell). Jag tycker att det är en skymf att tro att bögar skulle vara större fnask än heterosexuella (fast jag kan ha fel.) Du som är bi eller homosexuell och inte vill bryta mot några lagar får fr.o.m.1 mars lämna ditt blod till svenska sjukhus (om du har levt ett år i celibat vill säga). En fråga; är de svenska sjukhusen i så stort behov av blodgivare att de t.o.m ber en livs levande bög om dess blod? Är bögar så korkade att de knullar runt oskyddat och sen lämnar blod till sjuka människor? Testas inte allt blod innan det transplanteras till en annan människa?  

Av J Von Apa - 1 december 2009 07:50

Den som myntade uttrycket morgonstund har guld i mund kan verkligen inte ha stigit upp innan 9 i ett iskallt och kolsvart Sverige! Usch vilket fjantigt ordspråk!

Jag skulle säga att morgonstund har en jävligt taskig andedräkt och inget jävla morgonst*nd i första taget!


Ovido - Quiz & Flashcards