vonapa

Alla inlägg den 22 december 2009

Av J Von Apa - 22 december 2009 21:07

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera tröttheten, men jag är jävligt kuktrött efter julshopping på Gränby centrum! Jag TROR att jag köpte presenter till alla (utom mina syskonbarn som jag ska handla åt imorgon). Ingenstans fick man hjälp att slå in presenterna så det får bli ett storprojekt imorgon. Dessutom glömde jag en kasse i bilen med John & Sizzels presenter...  Däri låg även min mat som jag skulle ätit när jag kommit hem, så jag fick laga annan snabbmat (quornbiffar med couscous.) Jag hatar verkligen att julshoppa och varje år säger jag samma sak; att jag ska köpa allt innan december, men varje år är det samma jävla visa. Ut och handla allt i sista minuten... SUCK & STÖN!


Just ja! Jag fick ännu ett julkort och när jag öppnade det såg jag att det kom från från Uppsala kommun. Gissa vad jag fick? TVÅ biobiljetter! Jag som inte har jobbat många timmar där den här terminen! De tackade mig för att jag hade gjort ett så bra jobb! Naaw! Jag jobbar GÄRNA på nyår *lovar dock ingenting*

Av J Von Apa - 22 december 2009 17:17

Och nu väntar helvetet med julklappshandling bland puffande kärringar och skrikande ungar! Fast dan före dan runt 18 & löning, då lär det vara lugnt i affärerna... Eller?

Av J Von Apa - 22 december 2009 13:46

"Lektionen skulle just börja när en annan lärare kom inrusande i klassrummet.
Han var väldigt upprörd och ville ha tag i en elev i klassen.
En kollega har i förhör berättat hur 36-årigen sedan föste den 14-årige eleven framför sig så att han ramlade. I samband med händelsen ska den misstänkte läraren ha sagt orden ”jag ska döda dig” till eleven.
Hotet ska ha framförts inför de andra eleverna som var på väg in i klassrummet".


Jag hade hoppats på att min gamla gympalärare också blev ställd inför rätta! Han var känd för att vara en snuskig jävel. Han gick in till tjejerna när de duschade med sitt armbandsur och frågade om de visste vems det var. Mycket var säkert rykten, men jag minns en gång när vi hade gymnastik och samling då två killar (Johan & Tobbe) satt och pratade. Han bad dom att vara tysta, men då de inte löd hans order gav han dom båda varsin örfil framför nittio elever. Jag fattar inte att en sådan människa fick (och säkert får) jobba kvar som lärare på en skola. Han var dessutom någon form av rektor för skolan så han hade säkert alla lärare bakom ryggen. Sjukt att såna människor får jobba med barn!

Av J Von Apa - 22 december 2009 07:49

En mycket fascinerande herre har gått ur tiden.

Kim Peek som inspirerade till huvudpersonen i den fyrfaldigt Oscarsbelönade filmen Rain Man har dött, uppger bland andra nyhetssajten Big News Network i USA.

Av J Von Apa - 22 december 2009 00:16

Asful ny design. Jag får fortsätta med den på onsdag. Nu ska jag lägga mig i sängen och sova! BLÄ!!!

Av J Von Apa - 22 december 2009 00:01

Jag upptäckte just en oerhört pinsam sak och jag känner mig grovt bortgjord! Jag tror att min blogg har läckt ut till fel personer. Gud! Jag ska nog göra den ännu mer anonym än vad den redan är!

Ovido - Quiz & Flashcards