vonapa

Alla inlägg den 9 december 2009

Av J Von Apa - 9 december 2009 20:52

Jag VET att jag kommer att känna mig så här -->  

imorgon när jag ska åka till jobbet, men jag måste verkligen åka! Jag får sitta där och hosta och snora och tycka synd om mig själv. Jag hatar att vara sjuk för det känns som att mina kollegor inte tror på att jag har varit det på riktigt! Ja det låter kanske konstigt men så är det. Jag är iof väldigt sällan borta från jobbet men jag gillar det inte. Vi har en kollega som är sjuk rätt ofta, speciellt på torsdagar vilket betyder att jag nästan alltid får jobba över vilket är lite irri. När hon är borta så brukar jag och min andra kollega som jag jobbar med snegla upp i taket och säga "Jaha, nu är Y "sjuk"

Anledningen till att jag måste åka till jobbet är för att vi har vårt årliga adventsfika med alla barn och föräldrar. Dessutom var det ju jag som bakade de gudomliga saffranskakorna! Jag vill ju vara på plats när alla ställer sig upp jublandes och applåderar å mina vägnar! Nu ska jag glo på TV en stund och hoppas att jag somnar ikväll eftersom jag "råkade" ta en powernap på soffan. Alltid missar jag halv8 hos mig på 4:an :.(

Av J Von Apa - 9 december 2009 10:41

En man från Ohio har avrättats med en giftinjektion. För 18 år sedan hade han utfört en grym handling och avrättades nu! Att de ska behöva vänta så länge tycker jag på flera sätt är grymt, även om det många gånger har hänt att stater tagit bort dödsstraffet då de dödsdömda suttit inne och därmed skonats från döden och några gånger har man kommit på att det faktiskt inte var den dödsdömde som utförde brottet. Många gånger sitter de dömda isolerade under hård bevakning från att de anländer till finkan till sista andetaget. Jag är verkligen inte för dödsstraff men varför dra ut på lidandet och OM det nu ska utföras så måste man vara 100% säker på att brottslingen är den rätte. Varför inte bara slänga de dödsdömda i laggårdsväggen? Det går fort och är billigt. Så gör man ju med katter.

   


Av J Von Apa - 9 december 2009 10:33

Att gå upp 10.30 med bävan känns oroväckande, då jag måste upp 06.30 imorgon! Visst, jag ska inte lägga mig 2 inatt men ändå! Förkylningen känns lite bättre.

Visst, den känns fortfarande men jag har inte hostat hela natten. Vi får se imorgon vilket kadaver jag kommer att vara!

Av J Von Apa - 9 december 2009 01:54

Åh! Nu har jag spelat sims 3 och det var faktiskt väldigt roligt fast lite mer komplicerat än tvåan, men inte på långa vägar lika komplicerat som att installera skiten! Tack Dennis för hjälpen! Nu har jag något att göra imorgon när jag är hemma och kurerar mig! Jag måste verkligen bli frisk till torsdag för då har vi fika med alla barn och föräldrar. Jag får väll sitta där och nysa, snora och huttra som den gamla gubbfarfarn jag är!

Ovido - Quiz & Flashcards