vonapa

Alla inlägg den 15 december 2009

Av J Von Apa - 15 december 2009 21:46

Det hade fan snöat mer än vad jag kunde ana när jag klev ut genom ytterdörren imorse! Hela Uppsala är helt täckt av snö! Det är riktigt vintrigt och mysigt där ute! Jag har tagit med mig nästan alla jobbkläder hem från jobbet. Mina allvädersstövlar som tål all sorts oväder, mina termobyxor och min sjukt fula fleece samt björnfittan, halsduken á 5 meter lång och mina stickade vantar med paljetter. Stickat är fan det bästa mot kyla. Jobbigt bara när de blir blöta! Nu är jag iaf redo att bege mig ut i snöovädret 06.10 imorgon bitti och för en utedag med kidsen på jobbet hela långa förmiddagen...

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder

Av J Von Apa - 15 december 2009 13:50

Vill du inför euro till Sverige?

  

Av J Von Apa - 15 december 2009 07:48

Lyfter på gardinen och sneglar ut och vad, vad, vad får jag se om inte ett tjockt snötäcke! Betyder det här att jag kommer att halka runt som Bambi på Thinner? Det första jag tänkte på var att jag måste ju springa till bussen imorgon bitti (eller så går jag, missar skiten och står och väntar i 10 minuter i isande kyla)... Visst tycker jag om snön, men då ska man sitta i en varm stuga och titta UT på skiten, inte springa runt i den och ramla och bryta handen, höften och frysa fisan ur led (samtidigt). Det här bådar inte gott... Snö kan det vara 13/12, 24/12 och när barn har sina sportlov. Resten av året vill jag ha tropisk värme!

Ovido - Quiz & Flashcards