vonapa

Alla inlägg den 21 december 2009

Av J Von Apa - 21 december 2009 23:41

Av J Von Apa - 21 december 2009 21:48

Nu är jag hemma efter en trivsam afton hos Fröken Channel. Hon bjöd på pajer och några glas rödtjut. Allt var jättefint inrett och här fanns inte en tillstymmelse av billiga möbler, nej! nej! nej! allt var köpt på Mio, Våla & andra lyxbutiker som jag inte ens kan stava till och servetterna var i Marimekko! I badrummet stod Channelparfymerna prydligt upradade och julskivan var på! SÅ perfekt! Jag råkade dessvärre smutsa ner hennes fina julduk med sot, men det var för att den höll på att brinna upp. 1-0 till mig!

Av J Von Apa - 21 december 2009 17:24

Ät gul snö...

Av J Von Apa - 21 december 2009 17:15

Det är faktiskt väldigt kul att fler killar börjat blogga! Synd bara att det nästan alltid handlar om hockey/fotboll/bilar (eller ngt annat mutakhallif) eller så är det smink, fula kläder och skönhetstips. För alla bloggande killar där ute; kolla in min blogg och använd den som en måttstock så kommer du garanterat få fler än 3 läsare i månaden! Och ett litet tips till alla bloggare där ute...

SKRIV INTE BLOGGRUBRIKEN MED DAGENS DATUM!!! DET ÄR SÅ OINTRESSANT OCH DET LÄR INTE FÅ NÅGON INTRESSERAD AV ATT LÄSA DET DU HAR SKRIVIT!!!

Av J Von Apa - 21 december 2009 15:49

Nu är jag hemma en sväng innan jag ska gå på middag hos en kollega. Det är den piffiga kollegan som jag skämtsamt kallar för "Fröken Channel" då hon är lite finare i kanten. Hon har storhandlat massvis av nya möbler och tapetserat hela sin lägenhet efter ett arv hon har fått så det ska bli väldigt spännande att se hur hon har fått till det! Hon sa klart och tydligt att man måste vara extra försiktig när man dricker ur vinglasen då de är så dyra och exklusiva...

Iaf, nu har jag knappat in alla räkningar som förhoppningsvis kommer att dras från mitt konto imorgon och sen jag ska platta håret och hitta något att ha på mig till Fröken Channels sammanstrålning. Har ni sett "Keeping up appearances" med Hyacinth Bucket så vet ni ungefär hur min kollega är (fast i yngre format).


Så har vi fått fina julklappar från vår chef med temat rosa. En ask Geisha-choklad, rosa handskar för dusch från Body shop, en massagepryl som man sätter på tummarna som man kan knåda sig med, två rosa smörknivar, ett läppbalm, en flaska rosa champagne och en bok med titeln "Babbeldrottningen". Jag sa skämtsamt till Fröken Channel att jag kanske fick fel bok och att den nog var tänkt till henne...

Nu ska jag kolla på systembolagets hemsida vad Champagnen kostade...

Shit den gick på 948 kronor flaskan! Chefen var givmild i år!

Förra året fick vi också en fin Champagne. Fint ska det va'! Undrar vad dom i Uppsala kommun får i julklapp. Det brukar bli en biocheck...


Av J Von Apa - 21 december 2009 07:53

Jag drömde en mardröm inatt, nämligen att kronofogden var efter mig och killarna från lyxfällan flåsade mig i nacken likt kåta hyndor och fladdrade med mina räkningar framför mig. OBS! Jag har aldrig fått ett brev från kronofogden och har inga prickar i mitt register så jag vet inte hur vi ska analysera drömmen? Det är nog all julstress osv. Jag ska handla alla mina julklappar på tisdag efter jobbet   

Dessutom all min julmat dvs sojakorvar osv. Det mest halaliga är att jag slutar 17.30 på tisdag. Tur att pappa kör. Han ska också köpa alla sina julklappar då.

Ovido - Quiz & Flashcards