vonapa

Alla inlägg den 20 december 2009

Av J Von Apa - 20 december 2009 23:18

Jag ska sluta ringa vissa människor för det fyller ändå ingen funktion. Det blir bara dyra telefonräkningar. Jag kan ta dom pengarna och skicka till rädda barnen istället...

  

Av J Von Apa - 20 december 2009 19:56

Jag säger bara: Anna Anka på TV3 nu...

Av J Von Apa - 20 december 2009 17:08
Av J Von Apa - 20 december 2009 13:33


  "Den ökända entréskylten till nazisternas förintelseläger i Auschwitz stals vid sextiden på fredagsmorgonen, uppger polisen i Polen."


Jag tror jag vet vart skylten finns, nämligen uppmonterad på min arbetsplats! gud vad skönt det ska bli med lite semester över jul!
Närå, skämt åt sido. Den här stölden av skylten tycker jag är ett hån mot alla 1,5 miljoner judar, Hbt-personer, romer, politiskt aktiva mfl som blev brutalt mördade där. Jag kan inte låta bli att jämföra den där hemska platsen med våra "moderna" slakterier. Jag har jämfört dom båda förut och jag hoppas att svenska folket tagit åt sig av den brutala djurhållningen som visats i medierna den senaste tiden...

   

Av J Von Apa - 20 december 2009 12:39

Pust & stånk!

Nu har jag travat genom snödrivor med två IKEA-kassar (de blå) proppfyllda av pantburkar ända upp till bredden. Jag kände mig som en uteliggare när jag gick in där på Konsum med ryssmössan och en stank av gammal öl förföljde mig. Trots att påsarna var proppade av pant så fick jag bara ihop 101:- och då var det även en gubbe bakom mig i kön till pantomaten som gav bort sin pant "Jag har inte tid med det här" sa han. Jag log och tackade. Han tyckte kanske att jag såg ut att behöva panten mer än vad han gjorde. Jag handlade iaf champinjoner, snus, jornötsringar & ris (om det är nån som undrar).

Ovido - Quiz & Flashcards