vonapa

Alla inlägg den 7 december 2009

Av J Von Apa - 7 december 2009 20:13

Och där brann min käft upp... Den Koncentrerade chilipastan brann fint i truta!   

Av J Von Apa - 7 december 2009 16:58

Usch, jag är verkligen så här nära ā. att sjukanmäla mig. Jag får se hur det blir. Om det blir så mkt hostande som inatt så gör jag det, men det är så förbannat jävla dyrt med den där förbannade karensdagen! Slopa den för alla som jobbar inom vård & omsorg då vi utsätts för så mycket baciller! Nu sitter jag med en kopp thé och inväntar personalmöte om 40 minuter. Jag har varit så slö och på dåligt humör och inte alls sugen på något personalmöte som håller på till 19.30 :’(. Måndagssjukan kanske det kallas? Jag har dessutom bakat en saffranskaka och besökt Betzy & Svala. Jag lämnade Gudfadern 1-3 och drack en kopp brunt. Ska jag vara ärlig så är jag sugen på att jobba på korttids igen. Det var så skönt att börja 14.30 om dagarna. Visst, man fick jobba några helger, men det var faktiskt helt ok! Nackdelen var att jag bara gick på massa vik. Uppsalakommun är snåla med tjänsterna och det finns bara ett korttids som drivs i privat regi (och där har jag redan jobbat.) Ja jag får väll drömma vidare. Jag får helt enkelt nöja mig med mitt nuvarande jobb. Det är trots allt en fast tjänst på 100%. Inget mer klag (för den här gången.)

Ovido - Quiz & Flashcards