vonapa

Alla inlägg den 2 december 2009

Av J Von Apa - 2 december 2009 21:44

Jag känner mig rätt lättretlig. Spionerar på FB och följer olika konversationer och äcklas! Blir oerhört sugen på att rensa bland vänistan (vilket jag gör då & då.) Man kanske borde ta bort de personer man aldrig talar med och de man äcklas utav? Jag ska verkligen börja tänka mer positivt än vad jag redan gör.

Tre saker som gjorde mig hemskt glad idag:



  1. *Min Nordpolsexpeditions outfit 
  2. *Betapet med Sandra
  3. *Att jag har fått Spotify av Birta (Jag har fallit för grupptrycket.)


Dessa små ting gör mig glad igen! Ett tips när du känner dig blå och trött är att le! Det låter kanske dumt men du lurar kroppen och man känner sig lite gladare!

  

Av J Von Apa - 2 december 2009 20:30

(Den rätta versionen enligt mig)

Av J Von Apa - 2 december 2009 19:23


Programmet halv 8 hos mig på 4:an är faktiskt rätt bra och jag har börjat gilla Helges små töntiga kommentarer också!Jag skulle gärna deltaga i detta program! Så här kanske min meny skulle ha sett ut:




Förrätt: Jag  det asiatiska köket så jag skulle nog inleda middagen med nudlar  


Varmrätt: Korv & macaroner uppiffad med en röd sås! Självklart skulle jag köra soyakorv och ingen annan ketchup än heinz! (fint ska det va')



Efterrätt: Efter en sån här brakmiddag skulle jag nog avsluta kalaset med någonting lättare som en god frukt, exempelvis päron

 


Bon Appétit!

Av J Von Apa - 2 december 2009 16:35

Homosexuella män reagerar som kvinnor - inte som heterosexuella män - när de känner lukten av vissa doftämnen. Det visar svenska forskare i en ny, banbrytande hjärnstudie.


"Det ena ämnet förkortas AND och finns i urin och svett hos män. Det andra förkortas EST och har - åtminstone enligt en studie - påträffats i urinen hos gravida kvinnor. Tidigare studier har visat att kvinnor som får lukta på AND får sin sinnesstämning positivt påverkad. Den här gången testade forskarna på Karolinska tolv heterosexuella män, tolv heterosexuella kvinnor och tolv män som klassade sig själva som klart homosexuella.

Alla 36 försökspersonerna var fullt friska.


Forskarna lät försökspersonerna lukta på ämnena EST och AND och på vanliga doftämnen, som lavendelolja och cederolja. Samtidigt fotograferades personernas hjärnor med två slags apparater, dels så kallade PET-kameror, dels magnetresonanskameror. Bägge apparaterna mäter blodflödet i hjärnan, och därmed aktiviteten i hjärnans olika delar.

Stockholmsforskarnas tidigare studie visade att EST och AND ger olika mönster hos män och kvinnor i en liten del av hjärnan som kallas för hypotalamus. Den här delen har i djurstudier visat sig viktig för sexuellt beteende. Den aktiveras där­emot inte när man luktar på vanliga doftämnen, som till exempel lavendelolja.


När kvinnor luktar på det manliga könshormonet AND aktiveras luktcentrum och en del av hypotalamus. Motsvarande händer när heterosexuella män luktar på det kvinnliga könshormonet EST. När heterosexuella kvinnor och män luktar på hormonet från sitt eget kön, visar de bara utslag i vanliga luktcentrum och nästan inte alls inte i hypotalamus. Frågan var nu hur de homosexuella männen skulle reagera. I enlighet med sitt kön eller i enlighet med sin sexuella orientering?
Det visade sig att det är den sexuella läggningen som styr hur människor reagerar på AND och EST. Personer som tänder på män - antingen det handlar om heterosexuella kvinnor eller om homosexuella män - visar aktivitet i hypotalamus när de luktar på AND."


Jaha, så man ska ta en droppe karlpiss bakom öronen för att locka till sig heta hunks? Annars kan man ju alltid köpa en feromonparfym som säljs på nätet eller i din lokala sex-shop! Vissa säger att det fungerar jättebra och andra påstår att det inte fungerar alls. Jag har ingen åsikt om den saken förutom att det kan ha en placeboeffekt som får dig mer outgoing och flirtig, eller så är det så att dessa primitiva dofter får karlarna på fall!

 


Av J Von Apa - 2 december 2009 16:02

Elisabeth Höglund var en solklar favorit hos mig från förra årets Let's dance! I år får vi den stora äran att beskåda Gudrun Schyman, kanske i en dramatisk tango fast jag skulle fan vilja se henne breakdansa och snurra på huvudet! Jag har försökt luska ur henne om hon ska ställa upp i år eller inte, men hon har knipt igen som en mussla! Ingenting har hon avslöjat i media eller på sin Twitter men nu är det bekräftat att hon ska ställa upp! Vissa anklagar henne för att fiska röster. Jag tycker att den här metoden är fenomenalt smart då Svensson verkar som besatta av allt som visas i TV-rutan! Skulle Anna Anka ställa upp med ett eget parti så skulle hon garanterat gå om SD! Skulle jag vara tvungen (Pest eller kolera) att rösta mellad Ankan eller SD så skulle min röst solklart gå åt Ankan. Att rösta på Gudrun är för mig en självklarhet, med eller utan hennes ben sprattlandes på dansgolvet eller nuna i rutan. Visst, vi behöver fler eldiga kvinns i TV-rutan och speciellt kvinns som har något vettigt att tillföra mänskligheten

Go Gugge!!!

 

...

Av J Von Apa - 2 december 2009 12:51

Missade bussen...



Av J Von Apa - 2 december 2009 05:57

Det ser så förbannat jävla pisskallt ut där ute   

Den här veckan är bara så berdövligt jobbig med den här torrhostan och bölden i näsan, mörkret och kylan. Ge mig glögg och sommarlov!

Om jag blir tvungen att springa på glasklar väg så blir jag pissförbannad. Om jag missar bussen och blir tvungen att gå till jobbet i fryskyla så blir jag ännu mer förbannad! Då blir det arga mailet till Uppsalabuss och arga fröken hela dagen tror jag!

Ovido - Quiz & Flashcards