vonapa

Alla inlägg den 8 december 2009

Av J Von Apa - 8 december 2009 21:39

Den norska reklam & designbyrån anti har skapat norges första jeansmärke med namnet "Anti Sweden". Kommer du in i deras butik i Oslo med ett par svenska jeans, typ cheap monday, Acne eller Nudie så får du ett par Anti Sweden för 666:- istället för 999:- i utbyte mot dina gamla byxor. Dessa byxor är de "svartaste du kan hitta" och inspirerade av black metal stilen, vilket är en stor norsk exportvara av musikgenre och nu förhoppningsvis även stil i det svenska modet (och då menar jag inte Kenzas nithandskar)!

Det Svenska modet är känt runt om i Norden, allt från jeansen till frisyrerna. I helgen talade jag med en finska som sa att jag har en typiskt svensk frisyr (?). Folket runt om Sverige tycker säkert att vi svenskar ser ut som ett gäng bönder och jag klandrar dom inte! Jag ska nog ta alla mina Cheap mondays och lämna till Anti för några fina Anti Sweden! Jag måste säga att jag tycker att stilen på dessa jeans är mycket snygga! Jag ska nog be släkten från Norge skicka över några braxor!

     

Av J Von Apa - 8 december 2009 20:28

Åh! det bästa med nya bloggplatsen är att man kan ta bort OCH spärra ip-adresser! Jag har redan hunnit spärra två st idag *nöjd*   

Av J Von Apa - 8 december 2009 19:59


Av J Von Apa - 8 december 2009 18:53

Nu har jag raderat min blogg från blogg.se! Annars? Ligga och kurera mig och inväntar spel!

  



En sak som jag läste om var ett hemskt och livsfarligt virus som sänds via Facebook!!!  

"En av de vanligaste trojanerna heter koobface. Den loggar via din dator in på ditt Facebook-konto och skickar meddelanden till dina kompisar. Skurkarna   utnyttjar att de flesta känner sig säkra när de är inne på Facebook och att de flesta litar på sina vänner."


Så när man skrivit något opassande till någon på fyllan så kan man bara skylla på det där "Koobface"? Isf tycker jag att det verkar väldigt fiffigt! Kan de inte hacka sig in på ens mobil också? Det skulle knyta upp många fnurror på många trådar...


-Asså, det måste ha varit den där Koobgrejen. Jag vet inget om något SMS. Ser inget i min utkorg!

Av J Von Apa - 8 december 2009 15:26


Någon som vet var jag kan få tag i det här spelet (gratis)?

Av J Von Apa - 8 december 2009 12:57


Dagens ord: Niqab

Det är iaf vad vi på min arbetsplats pratar om då det har debatterats friskt i svenska medier om detta klädesplagg. En tjej som läste till barnsköterska fick inte slutföra sina studier då hon ville täcka sin kropp och större delar av sitt ansikte med tyg. Personligen tycker jag att alla människor ska få gå klädda hur de vill (om det är deras fria val). Män i klänning, kvinnor i byxor (i vissa fall). Jag har dock lite svårt för äldre damer som klär sig Som Britney Spears... Bland många muslimer är Niqab det finaste en kvinna kan bära. Personligen tycker jag att det är rätt konstigt att kvinnorna ska/vill dölja nästan hela sin kropp för att inte fresta karlarna! Jag menar, om de muslimska karlarna är så jävla kåta så är väll inte ett stycke tyg några problem att ta sig igenom. Vore det inte bättre med en ögonbindel åt dessa män? Man spar massvis av tyg och kvinnorna får luftas.

Många av kvinnorna som bär Niqab/Hijab har en helt annan syn på detta. Jag kan inte säga att jag är speciellt påläst eller kunnig inom islam.


"Profetens fruar är våra största kvinnliga förebilder som vi försöker efterlikna i klädstil men framförallt i uppförande och gudsmedvetenhet. Dessa kvinnor hade ledande positioner i det dåvarande islamiska samhället. De var allt från experter i religionen till deltagare i slag och det iförd i niqab. Vår klädsel begränsar således inte oss utan det är människors förutfattade åsikter om oss som gör det." Det skriver LEILA MAHMOUD och ALIA KHALIFA.


Personligen är jag kluven i frågan, men självklart tycker jag att islam skall blomma i alla röda småstugor här i Sverige! Jag skulle gärna se Lill-Babs i en piffig Burka!  

Av J Von Apa - 8 december 2009 12:19

Jag känner folk som alltid är så HIMLA upptagna med så mycket viktiga saker så att de aldrig kan ses. Andra är så upptagna så att de inte har tid att adressändra så att stora travar med post ligger kvar i trapphuset. Man måste faktiskt unna sig lite fritid med folk man tycker om för att tycka om sig själv. Livet handlar inte om att serva andra eller klättra på nån karriärsstege. Jag tycker att man ska unna sig det goda här i livet och må så bra som möjligt!

En gammal gubbe som hette Abraham Maslow formulerade en pyramid av mänskliga behov – vad vi behöver i våra liv. För att läsa om den kan du besöka denna Wikipedia-sida.

Vilket trappsteg står du på?


Av J Von Apa - 8 december 2009 11:58

Jag vaknade nyss eftersom jag inte har sovit så bra inatt. Jag har nämligen hostat som en gammal kol gubbe och snorat som en unge. Självklart tänker jag på N1H1 men det känns inte outhärdligt. Det känns faktiskt bara som en normal old school förkylning fast med den där jävla rethostan!  *Pausar för snyt av näsan*

Jag är sjukskriven idag & imorgon och förhoppningsvis kan jag jobba på torsdag. Det är inte billigt att vara sjuk, även om man måste vara hemma när man är det för att förhindra värre sjukdomar som följd av att man inte kurerar sig ordentligt. Man ska bara ta det lugnt, äta mat trots att man kanske inte har någon aptit och kurera sig med vätska (det finns flera olika häxbrygder) som den min faster och farmor alltid kokade ihop i sin svarta kittel och tvingade i mig som barn, nämligen varm mjölk, ett ton vitlök och honung... Nu för tiden kör jag thé och Alvedon!

Ovido - Quiz & Flashcards