vonapa

Alla inlägg under maj 2009

Av J Von Apa - 27 maj 2009 20:43

ÄRLIGT!

Jag blir lika paff varje gång jag ser programmet "Rent hus".

En snubbe, 33 år gammal vet inte hur man tvättar, torka golvet och lever i en totalt misserabel lägenhet full av gamla sunkiga möbler, ett ton disk och smutsiga kläder överallt! Där bor han med sin fästmö och bebis. Ett fall för socialtanten kanske?


Ett husmorstips: När du har torkat ditt linoliumgolv med såpa och vatten, torka därefter en gång till med en liter vatten och en äggula! Golvet blir skinande rent efteråt! Tack Marlene för alla dina gudomliga tips!

Av J Von Apa - 27 maj 2009 18:33

Idag startar Uppsala Pride. Det blir inte mycket pride för min del då jag ska på kryssning på lördag, men en visit på hotel Linné på fredag med Edith kan det bli! Det är nån electrofest där då.

Här nedan kan du läsa ett repotage om en av grundaren av Uppsala Pride; Jonas Göthner. Bra initiativ Jonas! Jag hoppas att priden blir bättre än dina hemmafester med thé och kvasisnack om politik osv. Uppsala pride har blivit anklagat för att vara för politiskt och vänster av FP. 


"Apropå politik: ni i Pride har fått en massa kritik från folkpartiet som tyckt att ni är för vänsterpolitiska. Är ni vänner nu?
- Jag antar det. De har ju valt att delta och de har alltid varit välkomna. Vi arrangerar bland annat en bred politisk debatt om antirasism och hbt och andra mänskliga rättigheter."


Jag säger bara: ha kul och gå på vad ni vill!


http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=700-AV_ID=912811,00.html?from=puff

Av J Von Apa - 27 maj 2009 16:18

Efter jobbet svängde jag in på Vaksalatorg för att inhandla middag. Quornfärs med spagetti blir det. Jag satte mig för att vänta in sexan som går där utanför efter handlingen då jag ser den där läskiga snubben med krateransiktet, typ 40 bast. Han ser mig och säger HEJ! med en stank av sprit ångandes från käften.

-Ska'ru ha en sup?

-Nej tack. jag är astrött. Jag kommer direkt från jobbet

-Lunch?

(Jag tackar artigt nej)

-Ett ligg då?

Jag skrattar högt och säger nej tack.


Då kommer min buss och jag stiger på och han sluddrar fram saker ståendes vid ingången till bussen och han står kvar där tills bussdörrarna stäns.

Dagens karlar är inte vad dom var förr i gamla dar. Skjut mig om jag blir sådär!

Av J Von Apa - 27 maj 2009 12:42

"Människor som ger ett sympatiskt intryck på Facebook är ofta sympatiska även i verkliga livet. Din Facebookprofil är nämligen ofta en ren avspegling av dig själv, visar en färsk amerikansk studie."


http://www.metro.se/2009/05/27/5373/din-facebookprofil-visar-ditt-sanna-j/

Av J Von Apa - 27 maj 2009 06:09

Just ja! Vad hände egentligen med ******* ****? Jag borde kanske ringa honom och bjuda på en Monte Carlo i solskenet? Jag borde kanske spela svårflirtad? Jag borde kanske skita i allt ddr eller så borde jag eventuellt ysta en ost...

Av J Von Apa - 27 maj 2009 06:00

Men nu... Ack och ve!

zzz

Av J Von Apa - 27 maj 2009 03:56

Daz att gå upp?

Näää skulle fan inte tro det va!

Av J Von Apa - 26 maj 2009 21:55

Kanske bättre än originalet...

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards