vonapa

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av J Von Apa - 4 februari 2009 23:17

Alla är online utom han :(

Det blir nog inget Orchidea imorgon (Bara om han hakar på) men jag får hoppas på trevligheter till helgen!

Bubba-K på ÖG nu på fredag (om någon hakar på) eller en hederlig Pallekväll där någon alltid sitter.

(Fan vad pinsamt om min blogg kommer i hans händer!) Jag känner mig lite som en skolpojke á 13 år!

Jag har även fått ett telefonsamtal. Inte roligare än från Fiolen och jag har sagt ja till jobb på söndag 12-21, så fredag får det bli galej isf!

Bifogar en trevlig liten melodi!

Jag har lovat mig själv att inte vara en efterhängsen stalker!!!


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av J Von Apa - 4 februari 2009 20:14

Jag har så jäkla tråkigt just nu! Ätit middag och surfat. Jag borde göra något kreativt, typ diska resten men det får vänta! Jag väntar in ett mail, men det kommer ju aldrig något! GRR! Jag har gått igenom bilddagboken också och letat bilder! Det var rätt kul att kolla igenom dom! I början la jag upp bilder varje dag men nu blir det bara nån enstaka per månad! Jag är rätt trött på min gamla kamera. bilderna blir inte så bra. Linsen är nog lite repig tror jag och det blir suddigt! Jag ska nog införskaffa mig en ny kamera snart. 

Jag har inte hört något från pappa heller. Bara från kusinen som irriterar mig mer och mer. Hon skriver om lördagen i "vi-form" som att jag var inkluderad i  hennes jäkla glappande. Så skrev hon om hur svårt hon haft det med sina föräldrar, bla bla bla. Ursäkta, men jag är inte så intresserad! jag behöver inga fler familjedraman TACK!


L: det verkar som att vi drack lite för mycket i lördags eller? hur mår du idag, har försökt prata med Pepe eftersom jag är skyldig honom pengar men får inget svar, vet du något om honom? om du pratar med honom be honom ringa upp mig. Kram, "L"


J: Ja jag tyckte att det var onödigt att du sa det där till honom. Det är en rätt stor grej för mig och jag hade velat berätta det själv när tillfället kändes rätt...


L: jag vet, framförallt att vi alla hade druckit. Men samtidigt Johannes det var dags för Pepe att han inser visa saker och inte tror det värsta av situationen. Du är samma människa och dessutom han ser att du har lyckats med så mycket i livet, du har ett jobb, ett liv som du trivs med, vänner som älskar dig du är omtyckt och har en familj som verkligen bryr sig om dig. Hoppas det blir bra mellan dig och Pepe och att han svarar när jag ringer honom.


J: Ja men jag tycker iaf att det är mitt beslut om när jag känner mig redo att berätta. Han blev nog mest ledsen över att alla vet utom han.Jag tycker att det är rätt skönt att han vet men jag hade velat lägga fram det på ett bättre sätt, men nu är det iaf gjort... Det är inte så lätt att berätta för sina föräldrar om en sån sak och jag tror att du la fram det lite "klumpigt"


L: Om jag ska vara ärligt kommer jag inte ihåg hur jag la fram det. Men det har du rätt i att det är inte rätt att berätta och inte heller verkar vara rätt för föräldrarna att berätta saker för en. Som när jag fick veta att mannen jag trodde var min pappa i mer än 30 inte var min pappa, men det fanns ingenting att göra, och alla visste det men inte jag. Den som är min pappa är från Argentina och läkare och det bästa av allt är att när jag ringde honom för några år sedan sa han till mig att han var ledsen men att det inte finns något att göra, kul eller hur? Och om jag vågade berätta för min kära familj allt jag har gått igenom de kanske inte skulle tro det. Så det är bra även om det var klumpigt att Pepe fick reda på sanningen för att om jag hade tagit itu med det som har hänt mig hade mitt liv sett annorlunda nu. Om du pratar med pepe kan du fråga hur ska vi göra med pengarna jag måste ge till honom? han pratar inte med mig.


J: Jag har inte pratat med honom ännu :(



Upplyftande! 



Nu ska jag sluta älta det där fram och tbx. Det känns bara så nerskitet tråkigt alltihop. Usch vilken pannkakan!  


Av J Von Apa - 4 februari 2009 06:00

Jag vaknade med världens nackspärr, typ låst nacke men efter lite vridningar av huvudet och en stund på benen så löste det sig tillslut. Idag är en sån där härligt tidig dag då man måste öppna skolan! Mina ögonlock känns extremt tunga just nu (bra att jag skrev om mina tunga ögon så att jag inte glömmer min skönhetssalva). Ja iaf så är det en sån där "jag är seg och måste springa till bussen och sen springa till nästa buss så att jag inte missar den, för om jag gör det så måste jag med egna pengar betala en taxi så att jag inte blir sen".

Jag brukar iaf underlätta för mig själv genom att dagen innan ladda tvättmaskinen på jobbet, kaffebryggaren är färdigladdad den med. Sen är det bara att ställa ner stolar, vika lite tvätt och vänta in änglarna. Det lär vara askallt där ute (jag bävar) men somen sann dagisfröken skulle ha sagt: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...


Av nyfikenhet undrar jag vem du är som läser min blogg. Skriv en kommentar om vem du är! Det vore intressant! Besos 

Ovido - Quiz & Flashcards