vonapa

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av J Von Apa - 8 februari 2009 21:58

Av J Von Apa - 8 februari 2009 20:52

Nu hemma från jobb på Fiolen. Vi var på Lusthuset. Det är ett ställe där barn kan uppleva olika sinnesstimulerande miljöer som "vita rummet" ett rum som är helt vitt med avkopplande musik, harmoniskt ljus och en fet vattensäng där de kan ligga och koppla av. Det finns även bollhav, en eka som hänger i luften där de kan ligga med ljud från nån strand och en svag fläkt som blåser dom försiktigt i ansiktet. Dessutom en sån där härlig massagestol som knådar igenom en riktigt ordentligt (och i den satt jag). Vi fikade och åkte sedan hem och lagade middag, tittade på tv och spelade yatzy. Jäkligt soft. Dessutom fick jag skjuts av en kollega så jag hann hem till 21-filmen. Inte så dumt arbetspass!

Av J Von Apa - 8 februari 2009 10:46

Nu har klockan ringt och jag har kommit ut från duschen och har nästan klätt på mig! 12 ska jag vara på Fiolen. Gillar att åka dit och jobba. Det är inte lika rutinbundet som mitt ordinarie jobb och man får göra mer varierande arbetsuppgifter som att gå pomenader, medicinsk omvårdnad, laga mat ihop med ungdomarna, gå på disco, bowla, bada. Det händer alltid något men visst, allt tjat kan göra en tokig! Den här helgen är det iof inte samma kids som förra söndagen. Den gruppen är rätt intensiv som var då, men hanterbar och rolig! Jag är lite halvsugen på att jobba på korttids igen, men nu har jag ett bra jobb på förskolan och en urduktig kollega så jag får hålla mig till det! Jag håller iaf ögon och öron öppna om det skulle finnas en heltid, fast tjänst. Inget gravvik osv.

En sak till, tack Marcus för ginslatten som du lämnade kvar hos mig.

Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards