vonapa

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av J Von Apa - 19 februari 2009 19:50

Nu har jag plattat håret, haft på lite brunt i anletet eftersom jag ser så blek och trött ut. Jag hittar fan inga kläder, men det kvittar. Jag har precis knäckt en folle och tänt en cigg. Jag röker inte dagligen. Bara när jag känner mig festlig! Det är inget jag är stolt över, men det är rätt gott (de tre första blossen). Jag har rökt fett mycket förut. Typ ett paket om dan i tio år, men jag lovade mig själv att sluta, så den första januari för två år sedan så la' jag av. Nu efteråt kan jag tända en cigg ibland, men jag gör det inte på daglig basis.

Ikväll blir det iaf Orchidea. För er som inte vet vad Orchidea är så ska jag berätta att det är Uppsalas enda "queer-klubb"


www.orchidea.se 


Klubben låg nere ett tag, men jag var med och startade upp den igen och var med och drev den på Å-bar tillsammans med Annso. Jag kan även berätta om att jag även var med och startade upp klubben "pink at Orange"

men den finns inte mer. Jag hoppade av projektet innan det stängde. Vi körde temakvällar av olika slag. Kolla gärna in sidan! Den borde egentlien uppdateras, men det är inte mitt jobb...


www.pinkatorange.se 


Det känns lite tråkigt att inte det finns så mycket sånt i Uppsala längre.

Det är mest dunkadunka, kickers, brats och alkishak. Dessutom nationerna, men jag har inget kårleg :/ 

På gayställena träffar man folk som man bara träffar där, så det ska bli kul att gå på Orchidea ikväll. Synd att det är på torsdagar numer, men jag ska ju inte jobba imorgon så no worries! Hoppas bara att det kommer folk!



Av J Von Apa - 19 februari 2009 17:18

Jag är så trött på alla tidningsartiklar där det står om dold diabetes, hjärtsjukdommar, AIDS och osynliga tumörer, parasiter som kan finnas i din kropp, proppar, fetma, svält, muskelkramper, ebola, dödliga mördarbin som närmar sig sverige, mördarsniglar, svinkoppor, herpes som aldrig försvinner, ja listan kan göras oändlig! Vill media skrämma oss människor för jag tror inte att det är så farligt att leva som löpet påstår. Här är ett till exempel som får mig att sucka högt!


http://www.expressen.se/halsa/1.1471978/facebook-kan-gora-dig-allvarligt-sjuk

Av J Von Apa - 19 februari 2009 13:05

Nu har jag jobbat och känner mig lite slö, men jag funderar på Orchidea ikväll. Jag ska eventuellt till Marcus på förfest. Jag dricker isf upp mina folle och ginslatten. Sen är det bara att fnaska på stället.

Jag sitter nu på rast med en kollega och vi planerar kryssning med jobbet i april eller maj. Vi ska nog åka med Cinderella. JAg sökte på deras hemsida. Först Cinderella.se som var någon form av städbolag och sen Cinderella.com som var nån porrsida. Sen kom vi på att det kanske var så att sidan hette vikingline.se. SMART!

Av J Von Apa - 19 februari 2009 07:04

Nu har jag bara gammal jävla frukt i fruktskålen. Citronen ser lite skrynklig ut, mandarinerna KANSKE går att äta. De lär vara så där torra och jävliga. Det är bara äpplena som ser fräscha ut. Tog ett och det var fortfarande ätligt och gott!

Jag funderade på en grej när jag klädde på mig. Något som stör mig lite är när folk säger "så här har vi alltid gjort här" eller "När jag jobbade där för många, många, många, många herrans år sen" Räcker det inte att säga: när jag jobbade där 1994? Jag tror att vissa jag mött under min tid i arbetslivet har rätt låg intra/interpersonell intelligens. De har svårt att se hur de själva framstår och vissa har låg självkännedom. De kan ha svårt att tajma andra personers känslor och behov. Läs mer om intra/interpersonell intelligens och andra sorters intelligens.


http://www.qomut.com/hurklok.htm


Nu är jag jävligt intelligent som sitter här när jag ska vara där!

Själv besitter jag ingen av dom från länken ovan.



Presentation

Besöksstatistik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du ljugit i din blogg?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fläskbok


Ovido - Quiz & Flashcards